I PROVERBI: Agustu e rigustu e capu di ‘mmirnu (agosto e inizio di inverno) Cu nasci tunnu nun po’ muriri quatratu (chi nasce scemo non può morire intelligente)

Sali minticinni na visazza, consula comu vua sempre è cucuzza

(puoi mettere una bisaccia di sale, condirla come vuoi, ma sempre cocuzza resta) Lu putiaru socchi javi vannia (il bottegaio pubblicizza quello che ha)

IL PERSONAGGIO - LU SCARPARU: artigiano che si dedicava alla fabbricazione di scarpe nuove, me per lo più alla riparazione di quelle vecchie che necessitavano di manutenzione. Da qualche tempo è tornato di moda come risposta alla crisi economica che consiglia di diminuire le spese e di riciclare indumenti ed anche scarpe vecchie. LE STORIE DI GIUFA’: GIUFA’ E CHIDDU DI LA BIRRITTA Giufà, di travagghiari ‘un ni vulia a broru, e l’arti di Michilazzu ci piacia. Manciava e poi Niscia, e java bacchittianni di ccà e di ddà. ‘Nca sò matri facia abbili, e sempri cci dicia: -Giufà, e chista ch’è manera! ‘un pigghiari nuddu sperimentu di fari ‘na cosa! Manci, vivi, e comu arrinesci si cunta!... Ora io chista ‘un mi la sentu cchiù: o tu ti và a buschi lu pani, o io ti jettu” mmezzu la strata”. Nca Giufà, ‘na vota si nni iju ‘nta lu Càssaru, pi jirisi a vestiri. Nn’on mercanti si pigghiò ‘na cosa, nna nautru mercanti si nni pigghiò n’àautra, ‘nsina ca si vistìu di tuttu puntu pi fina a ‘na bella birritta russa (ca a ssi tempi tutti javanu cu le birritti; ora lu cchiù tintu mastru va cu tùmminu o puru cu lu cacciottu). Ma Giufà nun li pagau sti cosi; pirchì dinari ‘un n’avia; dici: - “Mi fa cridenza, ca inta sti jorna cci la vegnu a pagu;” – e accussì cci dicia a tutti le mercanti. (continua) GIUFA’ E QUELLO DELLA BERRETTA Giufà di lavorare non ne voleva né cotto né cruso, e l’arte di Michelaccio gli piaceva. Mangiava e poi usciva, ed andava vagabondando qua e là. Dunque sua madre faceva bile, e sempre gli diceva: - “ Giufà e questa che è maniera! Nessun pensiero di prendere e fare qualche cosa! Mangi bevi e poi come va, va!.... Ora io questa cosa non me la sento più: o tu ti vai a buscare il pane, o io ti butto in mezzo alla strada”. Allora Giufà una volta se ne andò al Càssaro, per andarsi a vestire. Da un mercante si pigliò una cosa da un altro mercante se ne pigliò un’altra, fini a che si vestì di tutto punto perfino una bella berretta rossa (ché a quei tempi tutti con le berrette; ora il più cattivo mastro va con il cilindro oppure con il cappello). Ma Giufà non le pagò, queste cose; perché soldi nonj ne aveva. Dice: - “Mi facredebìnza, che in questi giorni glie la vengo a pagare”. E così diceva a tutti i mercanti. (continua)